28 března 2011

Fakt už je tu jaro?

Teď je přesně to počasí "na pomezí". Počasí, které vám říká, že tuhé zimě už letos odzvonilo, ale ještě vás nenechá si teplo plně vychutnat. Jednou na vás sluníčko už od rána vesele pomrkává a další den se vzbudíte a venku poletují sněhové vločky. Nebo si vyjdete ven jen tak nalehko a za pár minut se obloha zatáhne a z nebe začnou padat kroupy. Sice malé, ale kroupy... 
Ale je to čas, kdy je nejvtipnější sledovat, jak jsou lidi oblečení. Vcelku se dělí na dvě kategorie: jedni si odchod zimy ještě nechtějí přiznat, a tak se schovávají pod těžkými bundami a kabáty s kožešinkou, druzí je už uklidili do skříně a vykračují si třeba jen ve svetru. Dá se říct, že lidem z první kategorie je sice odpoledne pořádné horko a všechny svoje bundy a šály tahají v ruce, nicméně ráno nemrznout tolik, jako ti druzí. Po ránu, když se rtuť teploměru sotva vyšplhá někam k nule, totiž tenký svetřík lehko profoukne a sukně nohy rozhodně nezahřeje tolik, jako dlouhé kalhoty. 
Takže, co teď? Mrznout ráno nebo tahat spoustu věcí odpoledne? Pravda, kdyby se mohl jít člověk zrovna ve správný čas domů převléknout, nebude co řešit. Jenže tak to bohužel většinou není, a tak nezbývá nic jiného, než si vybrat.
..

A co já? Nevím, zda za to může spís fakt, že už se tak hrozně těším na léto, nebo to, že mě mamka přiměla vyhodit kozačky se slovy "v tomhle stavu v nich přece nemůžeš ještě chodit!" (co na tom, že den předtím jsem je měla ještě na sobě...), ale řadím se rozhodně do té druhé skupiny! A to i přesto, že zima mi normálně bývá skoro pořád. Ale tak trochu mě hřeje pocit, že už je tu jaro. Tak jsem si koupila obrovský šátek s kytičkama a bílou sukni, rovněž s kytičkama, abych ho mohla pořádně přivítat. (-: Takže kabáty už taky nechte doma, zimní boty schovejte hluboko do botníku a pojďte ven se trochu nadýchat toho jarního vzduchu!

Žádné komentáře:

Okomentovat